Hvordan foretager jeg ordrebehandling?
I denne artikel:
Se videoen
Benyt vores step-by-step guide
- Gå til Ordrer > Alle:
- Filtrer dine ordrer på status "Ikke behandlede ordrer" for at vise alle nye ordrer:
Bemærk: Sørg for at søgefeltet er tomt hvis du vil se alle ordrer med denne status. - Klik på ordrenummer eller redigeringsikon på den ønskede ordre, for at gå til ordredetaljer:
- Sæt Status til "Afsendt":
Bemærk: Ændring af ordrestatus slår igennem med det samme der foretages et valg, hvilket sender en ordres status e-mail til kunden, hvis funktionen "Send automatisk e-mail ved status ændring" er slået til, under dette felt. - Klik på "Gennemfør" i sektionen Betalinger, for at hæve pengene på ordren:
Bemærk: Det er muligt at behandle flere ordre på samme tid. Dette gøres via funktionen "Masseopdatering" i ordreoversigten. Du kan læse mere om masseopdatering i denne artikel.
TIP: Du kan ændre ordre- og fakturanummer interval under Indstillinger > Webshopindstillinger > Ordrer, hvis du ønsker at ordre og fakturanumre skal starte ved en anden værdi end f.eks. 1, 2, 3 osv. Så længe at ordre og fakturanumre er fortløbende kan de starte ved et hvilket som helst nummer.
Læs mere
- Læs mere om hvordan du sender en faktura her
- Læs mere om kreditering af ordrer her
- Læs mere om opsætning af betaling her
- Læs mere om opsætning af fragt her
- Læs hvordan du kan modtage en kopi af ordre status e-mails i denne artikel
- E-mail med SPF, DKIM og DMARC