Produkt FAQ

I denne artikel:


Introduktion

I denne artikel gennemgår vi ofte stillede spørgsmål, i forhold til produkter. Hvis du har forslag til artiklen, er du velkommen til at give feedback nederst på siden.

 

Ofte stillede spørgsmål

  • Spørgsmål: Hvorfor fremstår mit produkt som inaktivt på shoppen?

    Svar: Dette kan skyldes en eller flere af nedenstående muligheder:
    • Produktets status er sat til "Ikke aktiv". Du finder denne indstilling under Webshop > Produktkatalog > fanebladet "Generelt", på det pågældende produkt.
    • Hovedkategorien som produktet er tilknyttet, er gjort utilgængelig via rettigheder.
      –Hvis hovedkategorien ikke er synlig på alle sproglag, kan produktet ikke vises på alle sproglag.
    • Rettighederne på produktet er sat så de påvirker visningen. Dette ændres på produktet under fanebladet "Rettigheder"
    • Der er ingen varianter tilknyttet produktet omend der er sat flueben under fanen "Generelt". –Gennemgå varianterne under fanebladet "varianter" og tilknyt dem du ønsker at benytte på produktet
    • Status ved udsolgt påvirker produktvisningen. Under fanebladet "Generelt" på produktet, finder du denne indstilling, som kan være baseret på shoppens generelle indstillinger for udsolgte produkter. Hvis dette er tilfældet, finder du indstillingerne under Kontrolpanel > Indstillinger > Produkter
    • Titlen mangler under sidedata på siden "shop" i sidetræet, ud for det valgte sproglag.
    • Der kan være sat et SEO-redirect op, som går væk fra produktet eller produktkategorien ved visning. Du finder SEO-redirects under Kontrolpanel > Indstillinger > SEO Redirects

  • Spørgsmål: Hvorfor er min variant ikke synlig, omend resten af varianterne på produktet vises?

    Svar: Dette kan skyldes en eller flere af nedenstående muligheder:
    • Den pågældende variant er udsolgt, og sat til at være inaktiv ved lagerantal mindre end 1. For at ændre dette skal du gå ind via blyantikonet i listen over produktets varianter, og rette indstillingen eller lagerantallet i dialogen.
    • Der mangler en varianttitel ud for det pågældende sproglag under Webshop > Varianttyper. Da shoppen bygger sin linkstruktur ud fra titlerne, er det vigtigt at alle varianttyper har en titel ud for alle de sprog du benytter i shoppen.

  • Spørgsmål: Hvorfor får jeg beskeden "En eller flere varianter blev ikke opdateret da varenummer ikke er unikt"?

    Svar: Det skyldes at indstillingen "Unikke varenumre for produkter og varianter" er slået til på shoppen. Du finder denne indstilling under Kontrolpanel > Indstillinger > fanen "Produkter.

  • Spørgsmål: Hvorfor er mit produkt ikke med i prisindeks?

    Svar: Dette kan skyldes en eller flere af nedenstående muligheder:
    • Produktet er ikke synligt på shoppen, og bliver derfor ikke vist i prisindekset. Se spørgsmål ovenfor, for nærmere uddybelse.
    • Prisindekset er sat til kun at vise udvalgte produkter. Hvis dette er tilfældet, kan du tilføje produktet til prisindekset under fanen "Prisindeks", på det pågældende produkt

 

Nyttige links