Hvordan aktiverer jeg Vipps?

I denne artikel:


 

 

Se videoen

 

Benyt vores step-by-step guide
  1. Log ind i OnPay på manage.onpay.io:


    Bemærk: Hvis det er første gang du logger ind i OnPay skal du anmode om en adgangskode via linket "Forgot your password?", som vist på billedet herover. Du kan læse mere om OnPay og betaling i shoppen her.
  2. Gå til Indstillinger > Wallets:

  3. Klik på fanebladet Vipps og indsæt dit Vipps forhandler nummer i feltet (forhandler nummeret får du igennem din Vipps aftale –vi kan hjælpe dig med oprettelsen):

  4. Gem dine ændringer:

  5. Gå til Indstillinger > Betaling i din webshop:

  6. Klik på ikonet for kortopsætning, ud for titlen "Kreditkortbetaling":

  7. Gå til sektionen "Vipps" (foldes ud ved at klikke på linjen), og sæt markering ved "Logo" og "Leveringslande" (vælg Norge):


    Bemærk: Hvis du ikke har mulighed for at vælge leveringslandet, så kan det enten være fordi at landet ikke er oprettet i shoppen, eller fordi leveringslandet ikke er slået til på betalingsmetodens opsætningsside (klik på "Opsætning" øverst på denne side). Du kan læse mere om leveringslande her.
  8. Gem dine ændringer:

 

Bemærk: Vipps er oplagt at bruge hvis du har salg til norske kunder, uanset om du er forretningsdrivende i eller udenfor Norge. Vipps er afhængig af de korttyper du har på din indløsningsaftale, og du skal derfor sikre dig at din aftale omfatter de mest benyttede korttyper i Norge. Vipps fungerer på nuværende tidspunkt udelukkende med Norsk valuta (NOK), for kunder hvis betalingskort er tilknyttet en Norsk bankkonto (som shopejer behøver du ikke at have en Norsk bankkonto).

 

Læs mere