Opsætning af PacSoft online

I denne artikel:


Opsætningen af PostNord integrationen består overordnet af to ting: Først skal du have en Pacsoft Online aftale (PostNords online system til booking af pakkelabels), og herefter skal du installere PostNord appen i shoppen, og indsætte de oplysninger du får med din Pacsoft aftale. Integrationen gør at ordrer kan overføres til Pacsoft og udskrives som pakkelabels, SMS service til flexlevering mv. (services der håndteres igennem Pacsoft). Samtidigt kan trackingnummmer overføres til shoppen og evt. formidles videre til kunden.

  • Du kan ansøge om en Pacsoft Online aftale på denne side. Hvis du har spørgsmål til priser mv. skal kontakte PostNord.
  • Installer PostNord appen ved at klikke på Apps > Klik på Besøg app store og søg på "postnord".


    Når appen er installeret skal du klikke på indstillinger og indsætte oplysningerne fra Pacsoft. Oplysningerne udleveres af Pacsoft, når du opretter en aftale ved dem

Sørg for at være logget ind i Pacsoft med dine oplysninger:

  1. Vælg administration > afsender > ny afsender og udfyld felterne for at oprette en standardafsender af dine produkter. Bemærk: Det er vigtigt at du udfylder med Kvik-id (kaldet "Standard afsender id" i SmartWeb), for at integrationen fungerer efter hensigten:

  2. Pacsoft Online er nu tilgængelig under labelhåndtering. Der fremkommer en dialog med en bekræftelse, når de valgte ordrer er overført til Pacsoft Online. Labels printes fra din administrationsside ved Pacsoft.
  3. For at låse op for tilgang til modulet via Pacsoft, skal du tilkøbe modulet "nShift ERPConnect - XMLPosting" (tidligere Unifaun). Dette kan du gøre ved at kontakte nShift support på support@unifaun.com, eller via PacSoft under "Køb tilbehør > Unifauns webshop > Flere funktioner > Unifaun ERPConnect -XMLPosting. Da Unifaun er på vej til at blive omdøbt "nShift" vil begge navne optræde, alt efter hvilken side du besøger.
  4. Til sidst skal du logge ind på din Pacsoft konto ved Postnord, og gå ind under Indstillinger > Grænseflade > Kryds boksen med Gemte udskrifter.
  5. Integrationen er nu sat op.

Bemærk: Shoppen modtager tracking/pakkeforsendelses nummer (til track and trace) som en del af kommunikationen med Pacsoft, og placerer dette på den/de pågældende ordrer hvortil du booker dine labels. Dette gør det muligt for dig at se, hvor dine afsendte pakker er. Det er ligeledes en god idé at videregive denne kode til kunden, da denne så vil have mulighed for at se, hvor langt pakken er nået. Koderne bliver hentet op til 12 gange i timen, hvilket dog betyder, at der nogle gange kan forekomme lidt forsinkelser. Systemet vil automatisk søge efter tracking-koderne når du klikker på Vis ordredetaljer eller laver en masseopdatering i ordreoversigten.

 

Nyttige links

  • Se vores video og step-by-step guide til opsætning af fragt her
  • Se vores video og step-by-step guide til oprettelse af pakkelabels her