Generelt

I denne artikel:


    Under Kontrolpanel > Indstillinger > fanebladet Generelt har du følgende muligheder:
     

     

    Bestilling i ét trin: Hvis du krydser Fyld hele siden af, vil dette få din checkout til at være mere brugervenlig, da den fjerner bokse, kolonner og andet fra siderne således, at der kun er selve check-out'et tilbage, som kunden kan koncentrere sig om.

    Ønskeliste: Giver dine kunder mulighed for at oprette og tilføje varer til en personlig ønskeliste. Andre brugere kan derefter søge i de oprettede ønskelister.

    Rabatkoder: Gør det muligt for dine kunder at indtaste en rabatkode. Hvis du ikke bruger rabatkoder i din markedsføring, er der ingen grund til at have denne aktiveret. Du kan altid aktivere funktionen, hvis det bliver relevant.

    Gaveindpakning: Her aktiverer eller deaktiverer du muligheden for gaveindpakning på din webshop.

    Spam-tjek: En såkaldt captcha boks benyttes til at verificere brugeren af shoppen, ved at lade brugeren identificere en række ikoner ud fra en tilhørende tekst. Vælges "Usynlig" vil systemet forsøge ud fra en række parametre at verificere at brugeren ikke er en robot. Vælges "Udvidet" aktiveres ekstra beskyttelse, som kræver opsættelse med en Google reCAPTCHA nøgle.

    Spam-blokering: Denne funktion gør e-mail adressen i webshoppens bund samt på kontaktformularer til et billede, så spamrobotter ikke kan læse adressen.

    CSRF-token beskyttelse: CSRF står for "Cross-Site Request Forgery", og er en metode som foregår ved at en hacker gennem skadelig kode som afvikles fra et andet websted, kan få adgang til brugerens åbne session på ens website og udføre skadelige handlinger via formularer på websitet. Dette forhindres ved at bruge CSRF-token beskyttelse.

    Link til Cookie betingelser: Her skal du indsætte linket til din side med dine cookiebetingelser.

    Godkendelse af persondatapolitik: Ved at aktivere denne funktion, tilføjes en tjekboks med et link til privatlivspolitikken, som skal godkendes af kunden. Du vælger selv hvilke formularer den skal aktiveres på. For brugere gemmes særskilt samtykke og data ned, og kan ses under rediger bruger.

    Link til persondatapolitik betingelse: Her kan du vælge hvilken side der skal linkes til, når der trykkes på privatlivspolitik-linket.

    Nyeste produkter: Kryds af hvis du vil have dine nyeste produkter vist i din RSS-feed.

    Udsalgsprodukter: Kryds af hvis du vil have dine udsalgsprodukter vist i din RSS-feed.

    Nyheder: Kryds af hvis du vil have nyheder vist i din RSS-feed.

    Blog: Kryds af hvis du vil have blogindlæg vist i din RSS-feed.

    Webløsning status: Her vælger du, om din webshop skal være åben eller lukket for offentligheden. Vi anbefaler at holde webløsningen lukket, indtil du er helt klar med alt indhold, så dine kunder ikke oplever en halvfærdig webshop eller website. Samtidig vil søgemaskinerne ikke indeksere din webshop eller website, mens den er lukket.

    Webløsning lukket tekst: Hvis din frontend status er lukket, vil dine kunder se denne tekst, når de besøger din URL adresse. Hvis du har flere sprog på din webshop eller website, er det muligt at indtaste en besked for hvert enkelt sproglag.